VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Behöver jag vara hemma under städningen?

De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men det är helt upp till dig.

Erbjuder ni kontorsstäd och företagsstädning?

Ja, vi erbjuder städning för företag, men onlinebokning kan inte användas för detta. Kontakta oss gärna via telefon eller e-post för mer information.

Städar ni efter fester?

Ja, vi städar efter fester, men bokningen kan inte göras via onlinebokning. Kontakta oss för mer information.

Hur fungerar bindningstiden?

För veckovis, varannan vecka, var tredje vecka eller månadsvis städning gäller en bindningstid på 4 veckor, som börjar efter första städtillfället. Vi kommer att diskutera och bestämma dag och tid för återkommande städningar tillsammans.

Kan jag ändra min bokning under bindningstiden?

Ja, vi kommer att ha en dialog med dig och du kan justera bokningen efter dina önskemål.

Finns det bindningstid för engångsstäd?

Nej, engångsstädning har ingen bindningstid. Bindningstiden gäller enbart för regelbundna städningar där rabatt tillkommer.

Kan jag boka samma städpersonal flera gånger?

Ja, det går bra att boka samma städpersonal vid flera tillfällen.

Flyttar ni på möbler under städningen?

Vi städar under möbler, sängar och alla ytor vi kommer åt, men flyttar inte på möbler för att undvika repor på golv eller skador på möbler.

Hur avbokar jag mitt planerade hemstäd?

För att avboka en städning behöver du kontakta oss via telefon eller e-post minst 24 timmar innan städtjänsten. Om avbokningen sker senare än 24 timmar innan städtillfället debiteras hela kostnaden för städtjänsten.

Säkerhetspolicy

SÄKERHETSPOLICY

Det är mycket viktigt för oss att du känner dig trygg med att våra anställda är i ditt hem. Vi tar detta förtroende på största allvar. För att säkerställa din trygghet har vi beprövade säkerhetsrutiner för hantering av nycklar, dörr- och larmkoder. Vi genomför dagliga kontroller på alla våra anläggningar för att säkerställa att rutiner följs och att våra kunder är nöjda med bemötandet.

Du ska känna dig säker när du släpper in oss i ditt hem och vara trygg i att vi respekterar dina önskemål och din integritet. Vi skriver sekretessavtal med alla våra medarbetare och gör utdrag ur belastningsregister. Samtliga anställda genomgår både praktisk och teoretisk utbildning.

MILJÖPOLICY

För att agera miljömedvetet städar vi på ett smart sätt och undviker att slösa på resurser. På Novilia främjar vi hållbar utveckling och strävar efter att säkerställa en hälsosam miljö för kommande generationer. Vi erbjuder kvalificerade, miljö- och kvalitetscertifierade städtjänster utförda av kunnig och välutbildad personal.

Vår målsättning är att minimera vår miljöpåverkan, särskilt den som vi har kontroll över. Detta uppnår vi genom att använda miljöanpassade förbrukningsmaterial, förespråka eco-driving för våra fordon och alltid välja den kortaste vägen för att minska utsläppen. Vi använder även miljömärkt rengöringsmaterial för att minska användningen av kemiska produkter. Vi arbetar för att våra transporter och material ska ha minimal påverkan på miljön och vara ekonomiskt hållbara.

Miljö
Kvalité

Kvalitetspolicy

Att leverera kvalitet vid varje städtillfälle är en central del av vår vision. Därför lägger vi stor vikt vid att varje städning ska resultera i en 100 % nöjd kund. Vi vill att du alltid ska vara nöjd efter ett städtillfälle, vilket är anledningen till att vi erbjuder en 100 % nöjdhetsgaranti. Garantin innebär att du alltid kan kontakta oss om du tycker att något har missats – oftast åtgärdar vi sådana problem redan samma dag. Vi strävar självklart efter att garantin inte ska behöva användas, men den finns där för att du som kund ska känna dig trygg.

Vi tror att kompetenta, trivsamma och motiverade medarbetare är grunden för allt framgångsrikt kvalitetsarbete. För att skapa en god arbetsmiljö planerar vi kontinuerligt utbildningar, aktiviteter och sammankomster. Med en stark och engagerad personalstyrka kan vi leverera kvalitet och service av högsta klass.

Vår Historia

Idén bakom Novilia Städ föddes ur insikten om en opraktisk och ineffektiv städbransch, där offerter och timbetalningar var de centrala elementen för städföretagen. Den 19-årige ekonomistudenten Bawer Akdogan såg en växande efterfrågan och ett begränsat utbud, vilket inspirerade honom att agera. Bawer, som hade en stor passion för entreprenörskap, började skriva på sin affärsidé när han upptäckte denna möjlighet. Han ville effektivisera hela processen – från att någon behöver städhjälp till att de får den.

Bawer utvecklade konceptet för en bokningsplattform där kunder själva kan välja och forma sin städning och boka direkt online. Syftet var att modernisera och effektivisera städbranschen genom att digitalisera bokningen. Med Novilia Städ slopades både timpriser och offerter, vilket skapade en snabbare och mer transparent upplevelse för kunden.

Vår story

Följ oss på sociala medier för att se vårt arbete konkret. Länk till Facebook, Instagram, TikTok, Youtube och LinkedIn finns nedan.