Avtal mellan privatkund och Novilia Städ AB
Följande avtal gäller mellan Novilia Städ AB 559203-5306 (nedan kallat Novilia Städ) och kunden. Med kunden avses den person i hushållet som fyller i detta avtal och uppger sitt namn och personnummer. Avtalsskrivningen sker elektroniskt och kunden ger sitt fulla medgivande att avtalet är fullt juridiskt bindande trots att den saknar kundens eller Novilia Städ och dess representanters fysiska underskrifter. Avtalet är bindande för den person som skriver i sitt namn i det avtal Novilia Städ presenterat här.
• Kunden faktureras kostnaden efter RUT-avdrag. Det /de personnummer som uppges i bokningen kommer att användas för avdraget.
• Om regelbunden städ har bokats, exempelvis varje eller varannan vecka finns det en bindningstid på fyra veckor, bindningstiden startar efter första städtillfället. Kunden kan avstå från städningen om kunden så vill men måste fortfarande betala fakturan för varje städtillfälle i fyra veckor.
• Avbokning måste ske 24 timmar innan städtjänsten, om avbokning inte görs 24 timmar innan städtillfället kommer hela kostnaden för städtjänsten att debiteras.
• Kunden lovar att denne har kontrollerat med Skatteverket att den har full avdragsrätt för hushållsnära tjänster i sitt hem. Kunden lovar också att meddela Novilia Städ per omgående om dennes eventuella avdragsrätt förverkas eller tas bort. Kunden måste själv meddela om denne ej önskar skatteavdraget. Detta gäller vid varje städtillfälle.
• Fakturering sker efter varje städtillfälle. Fakturan skickas via e-mail om inget annat avtalats.
• Hela kostnaden för den bokade städningen debiteras vid utebliven städning
Jag har noga läst igenom avtalet, förstått dess innebörd och godkänner samt samtycker till samtliga punkter som avtalet innefattar genom att kryssa i rutan “Jag accepterar villkoren och skriver på det bifogade avtalet”