VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Behöver jag ha städmaterial hemma inför städningen? Nej, vi tar med allting som vi behöver för att kunna utföra städningen. Dock behöver du ha en egen gräsklippare om det ingår i din bokning.

Behöver jag vara hemma under städningen? De flesta av våra kunder är inte hemma när städningen utförs, men du avgör helt själv hur du vill göra.

Erbjuder ni kontorsstäd och företagsstädning? Ja, vi erbjuder städning för företag men här kan onlinebokning inte användas. Kontakta gärna oss via telefon eller mail för att gå vidare.

Städar ni efter fester? Ja, men bokningen kan inte göras via onlinebokning. Kontakta gärna oss för mer information.

Hur fungerar bindningstiden? Om du har bokat veckovis, varannan vecka, var tredje vecka eller månadsvis städning så har du en bindningstid på 4 veckor, bindningen startar efter första städtillfället. Vi kommer att ha en dialog med dig och tillsammans bestämma dag och tid för återkommande städtillfällen.

Går bokningen att ändra på under bindningstiden? Ja, vi kommer att ha en dialog med dig och då kan du ändra på din bokning utifrån dina önskemål.

Finns det bindningstid för engångsstäd? Nej, om du har bokat engångsstädning så tillkommer ingen bindningstid. Bindningstiden finns enbart för att inte utnyttja rabatten som tillkommer vid regelbunden städning.

Kan jag boka samma städpersonal flera gånger? Ja, det är inga som helst problem.

Flyttar ni på möbler under städningen? Vi städar under möbler, sängar och alla ytor vi kommer åt och flyttar inte på möbler då det kan repa golv eller skada möbler.

Hur avbokar jag mitt planerade hemstäd? Avbokning sker genom att du kontaktar oss via telefon eller mail 24 timmar innan städtjänsten. Om avbokning inte görs 24 timmar innan städtillfället kommer hela kostnaden för städtjänsten att debiteras.

Säkerhetspolicy

SÄKERHETSPOLICY

Det är av stor vikt för oss att du skall känna dig trygg i att våra anställda finns på plats i ditt hem, det är ett förtroende som vi tar på stort allvar. Vi har beprövade säkerhetsrutiner på plats för att hantera bland annat nycklar, dörr- och larmkoder. Vi genomför kontroller dagligen på samtliga anläggningar för att se till att alla rutiner följs och att kunden är nöjd med bemötandet.

Du ska känna dig trygg med att släppa in oss i ditt hem och lita på att vi respekterar dina önskemål och din integritet. Vi skriver sekretessavtal med våra medarbetare och gör utdrag ur belastningsregister. Alla anställda utbildas både praktiskt och teoretiskt.

MILJÖPOLICY

För att agera miljömedvetet städar vi smart och slösar inte på resurser i onödan. Vi på Novilia främjar en hållbar utveckling som innebär att kommande generationer tillförsäkras en hälsosam och god miljö. Av oss får du kvalificerade miljö- och kvalitetscertifierade städtjänster utförda av kunnig, välutbildad personal. 

Målsättningen är att minimera all miljöpåverkan som vi åstadkommer och har kontroll över. Detta gör vi genom bland annat använda miljöanpassade förbrukningsmaterial, ställa fordon på eco- driving och att alltid ta den snabbaste vägen avståndsmässigt för att hålla nere utsläppen. Vi använder också miljömärkt rengöringsmaterial för att hålla nere förbrukningen av kemiska produkter. Med hänsyn till miljöeffekterna ska vi verka för en god miljö ur både sunda och ekonomiska aspekter genom att se till att transporter och material påverkar miljön minimalt.

Miljö
Kvalité

KVALITÉPOLICY

Att leverera kvalite vid varje städtillfälle är väsentligt för vår vision. Därför lägger vi mycket kraft i att lämna varje städ med en 100% nöjd kund. Vi vill att du som kund alltid ska vara nöjd efter ett städtillfälle, därför erbjuder vi en 100% nöjdhetsgaranti. Garantin innebär att du som kund alltid kan ringa upp oss om du tycker att vi har missat något, oftast åtgärdar vi sådana problem direkt samma dag. Vi strävar självklart efter att denna garantin inte ska behöva användas men den finns för att du som kund ska känna dig trygg. 

Vi anser att medarbetare som är kompetenta, trivs och är motiverade är grunden för allt framgångsrikt kvalitetsarbete. För att skapa en god arbetsmiljö för våra medarbetare planeras det ständigt utbildningar, aktiviteter och sammankomster. Med en framgångsrik personalstyrka lyckas vi leverera kvalite och service i allra högsta grad.

NOVILIA STORY

Idén för Novilia Städ föddes i en opraktisk och ineffektiv städbransch där offerter och timbetalningar var fundamentala beståndsdelar för städföretag. Den 19 årige ekonomistudenten Bawer Akdogan såg en stor efterfrågan men ett litet outvecklat utbud och tog tillfället i akt. Bawer var väldigt passionerad kring entreprenörskap och när han upptäckte denna möjlighet började han skriva på sin affärsidé, han ville effektivisera processen från att någon vill ha städhjälp till att kunden får sin städhjälp. Bawer utvecklade idén om en bokningsplattform där kunder själva kan forma städningen som önskas och boka direkt online. Syftet med bokningplattformen var att effektivisera städbranschen genom att digitalisera bokning av städ, genom en digitaliserad bokningsplattform uteslöt Novilia Städ timpriser och offerter.

Vår story

Följ oss på sociala medier för att se vårt arbete konkret. Länk till Facebook, Instagram, TikTok, Youtube och LinkedIn finns nedan.